lördag 30 juni 2012

Utan löshår...

Då var jag utan löshår igen då. Det känns jätte jobbigt! Hade i min förlängning i ca 3 månader och jag älskade det. Var så skönt att slippa ta in å ut clip on set varje dag! Så snart blir det till att införskaffa sej lite nytt löshår!
Dock så var det förjävligt att ta ut de. Jag visste att jag hade fått en jätte stor tova i underhåret där det satt fast några keratinslingor. Å det gjorde sååå ont att försöka reda ut den! Dock tog vi inte ut löshåret på rätt sätt. Vi använde oss av en plattång bara. Smälte på vaxen å drog ut slingan. Men det var ju bara det att det fastnade ju en massa vax i mitt egna hår å det stelnar så fort så de var ju omöjligt att få bort. Så läste lite olika på internet om hur man skulle gå till väga. Det slutade med att jag hade både matolja, nagellackborttagningsmedel å diskmedel i håret. Fy fan asså! En frisör som ligger i närheten här tipsade om att man skulle ha diskmedel för det löser upp. Mamma fick gå dit å fråga honom för det var så svårt att få ut haha.
Har fortfarande lite vax kvar men det lossnar så småningom! Nu känns håret tunt, kort å slitet vilket de är! Längtar efter ny förlängning! :)
Lägger upp lite bilder när ja hade förlängning i :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar